Mint arról korábban írtunk, Borsiban lényegében elkészült a Rákóczi-várkastély építészeti felújítása, a rekonstrukciót szervező II. Rákóczi nonprofit szervezet most azoknak az attrakcióknak az előkészítésén és megvalósításán dolgozik, amelyek turisztikai szempontból vonzóvá teszik a helyszínt.
Korábban bemutattuk a tematikus játszótér terveit, ezúttal pedig a kastélyban elérhető virtuálisvalóság-játék koncepcióját mutatjuk be. A VR-szemüveggel átélhető élmény reményeink szerint mind a felnőttek, mind a gyerekek körében népszerű lesz.
A négy felvonásban a látogatók először 1676-ba csöppennek: átélhetik, milyen lehetett a kastély, a környezet a későbbi fejedelem születésekor. A játékosok apródok bőrébe bújva segédkeznek a szülés körül.
A második jelenet a II. Rákóczi Ferenc születése után néhány hónappal játszódik, és Zrínyi Ilona, illetve a kis Rákóczi költözéséhez kalauzolja a játékosokat. A történeti hátteret – az első felvonáshoz hasonlóan – itt is egy narrátor mutatja be. A látogatók lovat patkolnak, felpakolják a hintóra az utazóbőröndöket, így segédkezve a nemes hölgy és fia indulásában.
A harmadik felvonásban várostrom részesei lehetnek a résztvevők: a játékosok feladata itt az égő tető oltása, a lovak megmentése.
A negyedik felvonás ismét később játszódik: Rákóczi felnőttként tér vissza a kastélyba, ahol hatalmas lakomával és díszlövéssel fogadják. A játékosok apródként vesznek rész a fejedelem köszöntésében.